Gitara Elektryczna

Share Button

Gitara elektryczna – niesamowicie wszechstronny instrument, występuje w wielu gatunkach muzycznych za sprawą różnnorodnego brzmienia, które kreujemy wykorzystując różne techniki gry, a także korzystając z różnych urządzeń elektronicznych.

Granie w różnych stylach muzycznych

Gitarzysta elektryczny powinien poznawać różne gatunki muzyczne w celu opanowania w jak największym stopniu warsztatu gry na tym instrumencie. Różne gatunki muzyczne wymuszają inne podejście do gry co owocuje poznaniem w pełnym zakresie technik gitarowych, oraz poznaniem harmonii. Pomaga to wykreować własny styl, oraz rozwija kreatyność.

Techniki gry na gitarze

Techniki gry na gitarze to różne sposoby wydobycia dźwięku z instrumentu. Gitara i wzmacniacz to tylko niewielki procent brzmienia gitarzysty, dlatego należy poznać jak najwięcej technik w celu zbudowania tzw. „brzmienia z palca”.

Granie solo, oraz improwizacja

Do zagrania gotowej solówki wystarczy nam dobra technika gry, natomiast do zagrania improwizacji (solo spontaniczne, tworzone w czasie rzeczywistym) potrzebna jest świdomość muzyczna. Poruszając ten temat zgłebiamy takie zagadnienia jak fraza, konstrukcja solówki, rytmika, artykulacja, dynamika, skale, a takżę pokazujemy jak teoria muzyki działa w praktyce.

Teoria muzyki

Teoria daje nam świadomość muzyczną, świadomość daje nam pewność gry, która cechuje dobrego muzyka. Poruszając ten temat zgłębiamy takie zagadnienia jak:
-koło kwintowe
-skale
-budowa akordów
-znaczenie interwałów
-kadencje II V, II V I, I VI II V
-ogrywanie akordów
-inne

Akompaniament

Dziedzina często lekceważona przez początkujących gitarzystów elektrycznych, wydająca się mało atrakcyjna w konfrontacji z szybkimi, nasyconymi przesterem solówkami 😉 Po pierwsze- większość czasu na scenie gramy podkładowo, więc warto zgłębiać tę dziedzinę. Po drugie- przyglądając się niuansom gry podkładowej, okazuje się, że jest to bardzo szeroka dziedzina i wymaga sporo kunsztu i może zacieekawić. Poruszamy takie zagadnienia jak:
-techniki gry
-voicingi akordów
-przewroty akordów
-budowa akordów
-walking
-inne

Podsumowanie

Nauka gry na gitarze to proces. Jest wiele tematów, które się ze sobą łączą i na siebie oddziałowują, dlatego warto zgłębiać kompleksowo wszystkie dziedziny muzyki.
Nasza kadra to aktywni muzycy, którzy bazują na własnym doświadczeniu, przygotowują do gry w zespole. Pokazują jak zachowywać się na scenie i komunikować z innymi muzykami. Warto mieć osobę, która wskaże drogę, ponieważ systematyczną pracą udawaniamy, że rzeczy jeszcze niedawno nieosiągalne stają się osiągalne.